U

Ze hopen hiermee iTunes te kunnen beconcurreren.
Verschillende bronnen binnen de muziekindustrie hebben de afgelopen maanden aangegeven niet tevreden te zijn met de voorwaarden die Apple stelt bij zijn iTunes-winkel. Het bedrijf zou willen dat muziek voor een vaste prijs verkocht wordt, terwijl de muziekbedrijven prijzen willen differentiëren op basis van onder meer populariteit en leeftijd.
Om de platenbedrijven zelf weer meer vrijheid te geven en een waardige concurrent voor iTunes te creëren, heeft Universal-directeur Doug Morris het plan opgevat om een nieuwe muziekdienst met de naam Total Music op te zetten, schrijft BusinessWeek. Hij hoopt hardwarefabrikanten zover te krijgen dat ze de kosten van het maandelijkse abonnement van vijf dollar op zich nemen, zodat klanten in feite gratis muziek kunnen aanschaffen als ze een nieuwe speler kopen. Het abonnementsdeel vloeit dan weer in de kas van de muziekindustrie.
De precieze uitvoering van het plan staat nog niet vast, onder meer omdat het vinden van een passend businessmodel voor de hardwarebouwers niet eenvoudig is. Daarnaast speelt mee dat de muziekbedrijven in het verleden al met weinig succes gepoogd hebben om een eigen digitale muziekwinkel op te zetten.
Morris weet zich nu al verzekerd van de steun van Sony BMG Music en is nog in overleg met Warner Music Group over een samenwerking voor Total Music. Wanneer de dienst daadwerkelijk het levenslicht zal zien, is nog onduidelijk.
(13 oktober 2007)

bron: o.a. tweakers/billboard/business week 

 
 
Reacties
Nog geen reacties
Plaats reactie
 

© s. kroeske - j.fictoor